niedziela, 1 grudnia 2013

Całkiem szybkie, królewskie śniadanie ;)

Królewskie śniadanie to:

- pieczywo z masłem z avokado i tofu,
- rogaliki francuskie z prawdziwą, wiśniową konfiturą,
- twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką,
- świeża marchewka i jabłko,
- kawa zbożowa z mlekiem,
- sok pomarańczowy.


Rogaliki francuskie z prawdziwą, wiśniową konfiturą

Kiedyś przygotowywałam ciasto francuskie samodzielnie...było to dobrych kilka lat temu. Dzisiaj używam równie smacznego ciasta kupnego. 

składniki na konfiturę:
- pół kilograma mrozonych wiśni,
- pół szklanki brązowego cukru.



Oba składniki umieczczamy w grubym garnku i gotujemy...smażymy na wolnym ogniu...od czasu do czasu mieszając. Ja siedziałam w kuchni przez godzinę i czterdzieści minut...a pod koniec smażenia już ciągle stałam przy kuchence ;)

Ciasto francuskie rozwijamy, kroimy w trojkąty, nakladamy konfiturę i zawijamy. Rogale smarujemy roztrzepanym jajkiem i wkladamy do piekarnika. Moje ciastka piekły się 15 minut w piekarniku nastawionym na 200 stopni Celsjusza.





Oczywiście jeśli ktoś nie ma czasu na przygotowanie świeżych rogalików rano...proponuję upiec je wieczorem...chociaż istnieje możliwość...że do czasu śniadania ...znikną w niewyjaśnionych okolicznościach.

Twarożek ze szczypiorkiem i rzodkiewką

składniki:

-100g pełnotłustego twarogu,
- 3 łyżki gęstej śmietany,
- 3 liście szczyiporku...
- 3 rzodkiewki,
- sól i pieprz do smaku.




Prosta i znana, śniadaniowa przekąska. Szczypior i rzodkiewkę kroimy na drobne kawałeczki, dodajemy do twarogu i śmietany i mieszamy delikatnie widelcem. Doprawiamy do smaku i możemy podawać :)

Pieczywo z masłem z avokado

Masło z avokado

składniki:

- avokado,
- 100g tofu naturalnego,
- ząbek czosnku,
- łyżeczka soku z cytryny,
- sól i pieprz do smaku.



Czosnek przeciskamy przez praskę, tofu i avokado rozgniatamy widelcem, dodajemy resztę składników i staramy się ukręcić na jak najbardziej jednolitą masę...ale spokojnie...z małymi grudkami smakuje równie wyśmienicie. ;)
Pieczywo ( u mnie  focaccia) smarujemy masłem z avocado. Ja ozdobiłam swoją kanapkę kiełkami słonecznika i posoliłam do smaku.

Świeża marchewka z jabłkiem

To taki przedszkolny zestaw...który zawsze się sprzedaje ;)
Machewkę i jabłko myjemy, marchewkę obieramy i kroimy w słupki,,,a jabłko w ósemki. Układamy w miseczce i czekamy kiedy znikną...a znikną na pewno.

Kawa zbożowa z mlekiem

Kawę przygotowujemy zgodnie z przepisem podanym na opakowaniu. Ja wsypałam do kubka dwie płaskie łyżeczki sproszkowanych zbóż i cykorii, zalałam do połowy wrzątkiem i dopełniłam zimnym mlekiem... :)

Sok pomarańczowy

Możemy go wycisnąć samodzielnie...lub użyć gotowego z kartonika lub butelki.




Całkiem szybkie, królewskie śniadanie bierze udzial w akcji kulinarnej:

1 komentarz: